woensdag 4 juni 2014

Puzzelstoel

Oké, dit moet ik toch weer even delen, want Te Cool. Vorige week zaterdag stond er een artikel in het NRC over. Een project van Joris Laarman. Hij heeft een aantal stoelen ontworpen die met een 3D printer uitgeprint kunnen worden. Hij irriteerde zich aan de schaal van de huidige 3D printers, die alleen kleine, volgens hem nutteloze items, kunnen uitprinten. Dus ontwierp hij deze stoel die in kleine puzzelstukjes kan worden geprint. En hij stelt het ontwerp beschikbaar voor iedereen die het zelf thuis uit wil printen. Dat wil ik wel proberen natuurlijk! Ik heb me meteen aangemeld zo'n dag of tien geleden, maar door het artikel in het NRC liep de aanmelding storm denk ik, waardoor ik pas vandaag een mail kreeg waarmee ik de files voor de printer kon downloaden. De stoel is ontworpen voor een Ultimaker, dus dat is goed nieuws want die heb ik ook. Het ontwerp gaat wel uit van printen met ABS, terwijl ik PLA gebruik. Ongetwijfeld niet de enige hindernis die genomen moet worden, waarover ik hier zal berichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten