zondag 23 maart 2014

Een 3D printer op elke school

Een deel van de reden voor ons om de 3D printer aan te schaffen is de educatieve waarde ervan voor onze kinderen. 3D printing is een ontwikkeling die een grote invloed op onze maatschappij gaat hebben (en al heeft). Belangrijk dus voor kinderen om daar aan te proeven en over na te denken. Bovendien vind ik het belangrijk dat kinderen leren om makers te zijn. Veel kinderen worden goed getraind in het consumeren van technologie, maar het produceren blijft onderbelicht. Dit was voor mij destijds een belangrijke drijfveer om met Stichting FabLab.nl de opkomst van FabLabs in Nederland te stimuleren.

Afgelopen week kreeg ik een tweet van Remco Liefting van 3D Kanjers. Hij is bezig met een project om op basisscholen met de kinderen 3D printers te bouwen. Hoe cool is dat!? Met je klas zelf een 3D printer in elkaar zetten! En daar vervolgens op school mee aan de gang kunnen! Hij vroeg me of ik een gastblog wou schrijven. Dat wou ik natuurlijk wel. Acht jaar geleden schreef ik erover: een FabLab op elke school. 3D Kanjers brengen het een stapje dichterbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten